Kdo jsme

kdo-jsme-1000

NÁŠ PŘÍBĚH

“Tak to jsme my - Chuť Moravy.”

Parta šesti přátel - kolegů, kterým nedají spát nové a neobvyklé chutě, které lze vytvořit z moravských surovin. Inspirujeme se ve starých kuchařkách, na cestách, ale i třeba při grilovačce s kamarády. Vznikají tak delikatesy, které v první řadě musejí chutnat nám, abychom je mohli poslat do světa. A i tam zdá se chutnají.

Začalo to v roce 2012, kdy dva dlouholetí kamarádi Martin (grafik) a Vlastík (programátor) založili firmu zabývající se prodejem moravských vín. Velmi rychle je potřeba něčeho k zakousnutí, k vínu, přiměla ke vzniku značky Chuť Moravy. Pod tou jsme z počátku nabízeli produkty od místních malovýrobců, ale díky touze vyrábět něco sami jsme se postupně pustili do výroby sami. Hned první naše produkty Svatojánské ořechy a Chmelíček se potkaly s velkým ohlasem jak u našich zákazníků, tak i odborné veřejnosti a ukázaly nám další směr naší cesty. 

Protože jsme z Moravy a i náš název už trošku napovídá, snažíme se být poměrně striktně lokální. 

Máme několik hodnot, které si myslíme, že jsou dobrým důvodem proč nás ochutnat:

Lokálnost

Jsme hrdí moraváci a proto jsme si hned v začátcích naší značky dali poměrně přísný závazek, že maximum surovin v každém našem výrobku musí pocházet z Moravy, minimálně vždy ta hlavní. Bohužel některé suroviny lokálně sehnat nejde, jako je třeba koření nebo vinný ocet. To ostatní co jde, nakupujeme od místních farmářů a pěstitelů, ale často nám pomůžou s pokrytím dodávky i drobní zahrádkáři nebo si plodiny nasbíráme sami.

Autenticita

Víme, že chuť je velmi subjektivní, ale i přesto, veškeré naše produkty musí v první řadě chutnat nám, abychom si za nimi na sto procent stáli a mohli je vypustit do světa. Díky tomu, že nám každá sklenička projde několikrát rukama v průběhu celého výrobního procesu, máme absolutní kontrolu nad jejím obsahem a můžeme tak za každou z nich dát ruku do ohně. Každá delikatesa je tak otisk našeho myšlení, chutě i práce.

Překvapivá chuť

V jednoduchosti je síla. To platí i v případě řady našich dobrot. Často obyčejná základní chuť hlavní suroviny je tak vyjímečná, že zbytečné dochucování a kombinace koření by produktu jen uškodila. V našich dobrotách se snažíme představit zapomenuté i překvapivě “nové” chutě, které často zaskočí i profíky z řad gastronomie. Hledáme ve starých kuchařkách, testujeme zapomenuté ovocné odrůdy a zkoušíme zpracovat suroviny, které by ostatní vyhodili. Daří se nám kombinovat tradiční s moderním a známé s novým.

Ocenění

Mohli bychom tvrdit, že ocenění pro nás nic neznamenají ale pravdou je, že každé z nich, je pro nás potvrzení toho, že to co děláme, děláme dobře a velkou motivací vytrvat na této naší ne vždy jednoduché cestě a zkoušet a vymýšlet další produkty. Koho by taky nepotěšilo, když vaše produkty získají gastronomického oskara ze soutěže Great Taste Awards, opakovaně zvítězí v jihomoravském kraji jako nejlepší Regionální potravina, nebo si jej zvolí do svého menu ti nejlepší šéfkuchaři. Kompletní seznam našich ocenění najdete zde:

 

 

Podpora audiovizuální tvorby – projekty podpořené Evropskou unií

Naše společnost Chuť Moravy s.r.o. v posledních letech realizovala dva projekty zaměřené na tvorbu moderních audiovizuálních materiálů, které nám pomáhají představit naši značku, produkty i hodnoty širší veřejnosti.

Projekt 2024 – „Propagační videa pro zvýšení atraktivity brandu“ (reg. č. 0461000265)

V rámci tohoto projektu vzniklo celkem 6 krátkých spotů (2 × 60 sekund, 4 × 20 sekund) doplněných o copywriting a scénáře. Cílem bylo zvýšit atraktivitu značky a prezentovat moravské delikatesy v moderní a vizuálně působivé formě.

Projekt 2025 – „Propagační videa“ (reg. č. 0464202089)

Tento projekt navázal na předchozí a rozšířil naši prezentaci o další sérii 6 propagačních videí. Tvůrci připravili kompletní scénáře, storyboardy, doporučili lokace a zajistili natáčení, střih i postprodukci. Videa ukazují naše produkty v nových souvislostech a přinášejí inspiraci, jak si je vychutnat v každodenním životě i při speciálních příležitostech. Oba projekty byly realizovány za finanční podpory Evropské unie – Next Generation EU, v rámci Národního plánu obnovy (Kreativní vouchery II a III) a Ministerstva kultury ČR.



kv_web